Thursday, July 29, 2010

batik sedunia


Salam di pagi khamis…
Khamis merupakan hari yang orang suka dan tidak..tahu mengapa?..its batik day..mengapa orang suka..mengapa orang tidak suka memakai batik di hari khamis..
Ada kawan aku cakap..apa kata kite tukar batik kepada baju renang..buduh je idea..aku berpendapat mngkin die tak suka pakai baju batik kot..tau mnkin die tak de baju batik..malas nk beli,,tu pun berkire..x jejas pun gaji
Bg aku pakai batik its nice to looking..bila aku tgk org lain pakai..wah cantiknye..trase truje je nk pakai baju tu..seingt aku mula2 aku pakai masa aku frm 6 dlu..smua junior truje tgk senior pakai baju batik..aku rasa biase sb patern baju batik kami ni sama je..x siuk..
Aku suka tgk baju batik cikgu2 skulah..cantik sgt..masuk u pun sama..baju batik skema juga..time praktikal pun sma..
Tp bile mula kerje..baru la aku mrasa pakai..dulu xmampu nk beli..skang baju yg hamper 2rts ni pun aku sanggup beli..sb cantik..skang dh mmpu..biar mahal jnji cntik n selesa pakai..
Mngkin org akan cakap..mahalnye..tak berbaloi beli…aku rase pemikiran tu mngarut..aku ni bukan nk mnunjuk tapi aku rasa selesa ngan diri aku,,jgn nk berkira sangat..plz la..bnde lain bulih beli..tp bile tang baju seluar berkira..aku rase beter duk lam gua la..pakai daun n kulit kayu..x susah2 nk beli baju baru..huhu
Skang bile hari khamis aku kite akan dpat tgk bermacam2 pesen baju yg di peragakan..emm aku juga tak ketinggalan..hahahhaah…skang aku de 4 pasang batik..cukup la tuk thn ni..thn depan lak beli..klu nk beli byk kan x terpkai lak..tu baru di kire membazir..huhuh
Tp aku rasa klu thn depan aku beli cnfrm yg skang aku pakai ni aku simpan buat penuhkan almari kat umah tu..membazir jugak kan,..hahahah..tp its ok..baju mesti bertukar…sama juga perasaan..tetibe plak..nnti kite citer bnde tu lak pasni..huhuhu

No comments: