Sunday, August 24, 2014

kisah klasik untuk masa depan

semua repost d post newpost menjadi hebahan d laman laman sosial..menjadikan kisah klasik untuk masa depan sebagai satu kenangan yang abadi..

is bergantung kepada semua orang..apakah definisi dan penghuraian yang di lakukan tuk menjadikan kisah yang berlaku pada hari ini menjadi kisah klasik pada masa hadapan..

tahun ini kite di gemparkan dengan kisah MH370 dan di tambah pula dengan MH17..suatu kisah yang amat perit untuk di terima..linangan air mata..kesedihan..keperitan untuk de terima..tapi aku sangat berbangga sekiranya menjadi sebahagian daripada mereka...kenapa...sb biarpon hnya sekujur jenazah yang tidak bernyawa d bawa pulang ke tanah air yang tidak bernafas tetapi ia di doakan oleh berjuta juta umat manusia tidak kira muslim atau tidak..ia suatu penghargaan yang sangat bernilai...semoga roh kalian mendapat rahmat...kepada keluarga setiap peristiwa yang berlaku pasti ada ganjaran di kemudian hari..dr titik ni ia akan menjadi suatu kisah klasik pada masa hadapan

percintaan penceraian perkahwinan dalam menjalinkan ikatan perhubungan menjadi kisah pada masa kini dan selamanya....setiap detik yang berlaku dalam kehidupan memberi suatu sinar yang suram bahagia duka dan terindah dalam lipatan sejarah seseorang..

justeru setiap moment yang d creat kan pada hari inj tidak kira la yang mahal mahupun murah ia tetap menjadi kenangan...siapa kita untuk menghakimi setiap moment orang lain..kite bukan makhluk yang sempurna untuk menjadi sesempurna makhluk...jadi setiap butir bicara akan mencerminkan siapa kita yang sebenarnya....

bersalsampah pulak aku hr ini....tp tula lumrah alam...setiap yang baik susah untuk di terima...kalau yang jahat biarpon sekecil zarah akan di kenang sampai ke hujung dunia...



Friday, August 22, 2014

cat fight

kalau orang bercinta kalau orang bergaduh memang buruk kan perangai..
yang sorang nak tunjuk ego..yang sorang sedih dah sb asik kene marah...

Throwback...
masa bercinta...
mkn bersuap..berpegang tangan...

masa gaduh...
sorang nak lepaskan geram sorang diam membatu...
waduh gi mana ini..bilang dong sayang...
na makanya hati2 bila berbicara

pelbagai persepsi orang bile pasangan bercinta bergaduh..tapi kalau d lihat dr persepsi positif ia baik kerana kita akan tahu perihal pasangan kita..tp kalau org yg perasan yg diri mereka itu perfect yg kononnya tidak akan bergaduh dlm perhubungan itu adalah dusta..kalau tiada pergaduhan masakan ade yg berkawin lebih 40 tahun boleh bercerai..

so kite sebagai pemerhati mahupun pengkritik janganlah terlampau taksub tuk menghakimi seseorang  kerana kite tidak tahu ape kejadian di sebaliknya.berfikiran positif amat bagus tapi kekadang nak berfikiran negetif tu bagus jugak...bolehhhhhh..ikut atas kehendak indovidu itu masing2...

bagi aku...semua itu warna dalam kehidupan..pergaduhan penceraian perkahwinan mahupun berbaik kembali itu adalah satu simbol kepada sesiapa yang bergelar manusia...

ada gaya doktor LOVE tak...untuk diri sendiri..cb berfikiran matang..think positive n negetive secara seimbang...kerana tindakan kita akan memakan diri sendiri tuk suatu jangka masa yang amat panjang...

Thursday, August 21, 2014

cinta berputik

day 11...
xleh nak tdr sb mesej si dia tiada
tidur2 ayam...
setiap jam bangun...
sangat hampa kerana ia masih block
pergi kerja ngan mood yang hilang
bagai d bawa angin lalu
hati yang keras akan membawa kepada kepositifan
hati yang lembut akan kecundang,,,,
tetibe....ehhhh si dia mesej...
apakah..mengapakah...we will see

$$$$&&&@@@@&&$&$&$&&$$)()$&&

senyuman yang ikhlas dari hati akan terbit seindah suria pada wajah
awkward akan terbit dengan sendirinya nanti bile ketemu
perasaan yang berbaur mcm mcm berlaku...
hiba sedih atau gembira tuk de next session....
perasaan tu akan terungkai...

how to loose a love in 10 days

day 1..
salam perkenalan
salam di sambut...chat profile mula di selongkar

day 2...
salam pagi saling di sambut bagi meneruskan perbualan
setiap aktiviti di kongsi untuk memanjangkan perbualan....

day 3...
salam terus di sambut...
pertukaran nombor telefon mula berlaku...
set date untuk berjumpa...

day 4...
perjumpaan singkat terjadi di tepi jalan
mula menamkan minat tuk keep in touch

day 5...
1st date berlaku....
perkongsian cerita dulu....
pertukaran idea...sharing cerita masa lalu...
dalam hati...timbul chemistery kononnya jodoh ade depan mata....
balik rumah sambung lagi chat d whataps

day 6....
mula jatuh cinta....
phone xlepas d tangan...masuk tandas pon bawa phone...konon nnti si dia whataps
seharian xsms trasa mcm setahun
ajak dating.....jalan2...buat aktiviti yang gile2....

day 7...
mula nak declare u r my lover
kononnya smua dah kenal luar dan dalam
sah2 tangkap cintan cintun
phone d tangan 24 jam..tgk fb si dia...whataps tnya khabar
kerja semua dah xpntg...yg pntg si dia tetap di hubungi

day 8...
dunia ini kami yang punya...
perasaan cinta sudak kemuncak...
kalau yg kurang agama sah2 dah out...
kalau cinta berlandaskan agama alhamdunillah...
perasaan berbunga bunga sentiasa
mula untuk cuba merajuk kalau tidak dapat berjumpa
sb perasaan sayang cinta semakin membuak buak

day 9
sesi pujuk memujuk kalau ade salah faham
dating senantiasa...
air mata akan merembes kalau merajuk
si dia akan datang memujuk
segala perasaan sedih gembira bercampur menjadi satu...

day 10...
segala perangai baik buruk terkeluar
ada yang boleh terima ada yang xboleh
pergaduhan perseleisihan mula berlaku
saat ni cinta yang kuat akan tetap bersama...
cinta yang tidak kuat akan terkulai layu pada hari ini
menangis di tepi jalan..si dia dah xsuka dengan kita
smua d blocknya.....jadi what will happen the next day....
cinta....sayang....atau permainan semata mata...

@@@@@@@@@@@#########@@@@@@@@@@

fikiran yang matang dan positif akan menjadi penyelamat
sakit hati menangis dan pelbagai persoalan bermain di minda...
apakah tindakan anda tuk hari hari berikutnya selepas ini...
kita cuba selongkar....
tuk hari seterusnya....

Sunday, August 17, 2014

kawin ke tak...

nk kawin tak...........................semua cakap nakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk...gatai naaaaaa
tapi mampu keerrrrrr..kaedahnyaaaaaaaaaaaa mcm mn...
tadi mak i call..
mak...mirul tadi kak su khabor ade org nak mai minang tu...
aku..sape dio ma....
mak..sorang tu doktor..sorang tu nurse..
aku..tidaaaaaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk....
mak..yo laaa..try mu call kak su mu...
aku..biar dok pon ma oittt..derraaaaaa bulu roma ore dengar ma cakap gitu...
ma..ma pon lucu sero..tapi ma oyak doh ke kak su mu..mirul tu malas lagi nk bini...
aku..&^*&%%$%&

                 ituuuuuuuuuuuuuuu dieeee..kaedahnya..diva tak aku..sampai begitu sekali...baru je aku putus tunang...ade org nak masuk meminang..ingt ni zaman apeeee...aduhaiiii xleh aku terime kenyataan ini...i nk single lagi tau..cari la org lain...tapi sah2 aku kene kawin jugak kan...dah masuk remaja purba ni mcm mn...
                   tapi mcm mn ye nk explain...org ni bile dh berkejaya susah nkk fikir hal2 begini..memang la jeles tgk kawan2 dh ade anak berderet tapi aku..ade ape..asik keguguran je...ye laaa..mlm mkn..pagi2 berak kat tandas..(jgn nk double meaning r....)
aku pon terfikir jugak kekadang bile xkawin ni org mengata dan asik tnya..


A..mirul ko bile nak kawin
aku..lum ade jodoh....
A..kawin la ko cepat..nnti tak laku...
(lam hati geram je nk cakap..ko pakcik bile nak mampusss)

                sebookkk je nk jaga tepi kain org..mnyampah aku...tapi tu la kan..lumrah alam..yang xkawin tnya bile nak kawin..dah kawin d tnya bile nak ade anak..yg dh ade anak..bile nak tmbh anak...manusia..mcm2 ragam..aku pon xtahu nk komen per lg...tnggu je la bidadari dr langit...ko rasa apeeeeee...

Wednesday, August 13, 2014

after a years

selepas lama aku bertapa d gurun sahara..akhirnya blog ku gigihkan jua tuk post enti baru..tapi idea xla byk sgt..saje nk menggedik nk post..yelaaa dolu dolu org nk berblog aku pon nk berblog..tapi sekarang diam seribu bahasa..ehh kan i pegi bertapa..so beginila alkisahnya nk d share kan kat korang..xpe..ini hr nak mengepost dlu supaya blog aku ni xberhantu..manalah th mak nenek segala mambang akan singgah sekejap d sini...so nk berbomoh jap supaya segala bende yang durjana tu xmelekat..tapi nk seru plak i nyer susuk ni supaya melekat lbh lama...hahahaha...
orite jumpa lagi d entri lain...adiossss

Friday, May 11, 2012

seram.....

haluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu...lama suda tak chit chat kat sini..windunyaaaaa.....biasala sejak gila kuasa ni mnjadi jadi kebiziannnyeeee....huhuh

owite....rini aku nk share smthng..td petang aku buka la pic zaman jepon dluu..zaman aku skulah...bg la kredit kat kwn kau zaman skolah dlu yg masih simpan pic dan upload pic kami dlu2...aduiiii haaa...winduuunyeee...boleh tak klu d putar kembali zaman tu,,,,sgt best,..tiada masalah..

belek punye belek tetiba aku tgk satu pic....nk tgk takkk....tadaaaaaaa....

 
 anak siapa la niiii ....
aku tgk cam xcaye jeee..tp tu la realiti..zaman dlu dan zaman skarang.....biarpon keputehan tu mnyerlah tp tang kurusnya tetap maintain......mcm ne mo gemuk rrrrr.....dh cam2 ubat dah mkn..samajeeeeee....sape yg ade nk cr model kurus dn mnjd gemuk jgn segam silu cr aku rrr..promote ni,...cnfrm product anda akan laku...muahahahha

owiteeee....dh nk tdr dah..sok pg mo pigi ABAI.....nnti aku citer pasal ni nnti rrrr...daaaaaaaaaaaaaaaa