Tuesday, November 29, 2011

Gadget

Gadget…..

Sesuatu isu yang sangat suka di perkatakan..gadget ni bnyak benda eh kita bercerita..macam2…bak kata makcik astro macam macam ada..ok aku skang n ink bercerita pasal laptop…benda ni memang klu dahulunya terkenal dengan barang mewah, tapi skang laptop ni benda keperluan yang sangat di perlukan oleh manusia di ala mini..jgn tak percaya..makcik cleaner pon ade tau….skang benda ini dh jd biasa….biasa jerrrrr…huhuh

ini zaman purba dulu..smua pakat gune ni..skang dah mauk muzium buat artifak..huhu

So skang ni mula la muncul laptop yang pelbagai variasi…dari computer sebesar alam sehingga sebesar telapak tangan..sebesar kuman de ker..tak de kan..huhuhu/..

Ingat dulu zaman aku study tahun 2005..emm computer ataupon desktop memang famous giler.perr klu urang takde desktop memang kesiann la time tu sb ye la nk buat asment macm ne ka..terpaksa la bertapa lam LAB atau cybercafé berjam jam semata-mata nak siapkan asmnt…masuk sem 2 aduhai laptop plak menjadi kegilaan..seingat aku laptop acer la famous..aku rasa murah kot..tp berat dia aduhaiii…namun angkut jugak ke mana jua sb apa..penting nk buat group asmnt…then bnyak la yg kuar pelbagai jenis laptop..de yg besar kecik smua ada….

Skang ni yg famous nye ipad and tab….adoiiiii…..na mcm ne n ink handle..mcm teringin plak aku nk pakai…ye la skang ni aku ngah mencari laptop…dr satu generasi ke satu generasi pelbagai brand suda aku pakai..dlu desktop pastu aku tukar kepada laptop…pastu 2 thn lpas aku pakai netbook..n skang aku guna ipad..ehhh tak la..aku guna laptop smula….wattttttttttttttt????mesti korang ckp aku xikut peredaran zaman la…huhuhu

inilak zaman yg sentiasa org pakai....aku pon tergolong gak..hikhii

Banyak factor sebenarnya aku pilih laptop dr ipad or netbook…dulu time aku nak beli laptop sb ye la student kan..huhu pastu bila dh puas aku kasi kat kakak aku…kemuadian time kerje aku beli plak netbook..kenapa..ikut peredaran semasa..pastu aku ni kn selalu travel..berat la beb..asik fly dr sabah je..nnti patah bahu aku….tapiiii….


ini barang zaman skang..canggih manggihh....

Yang lecehnye bnde ni leceh sgt..sb bile nk gune cd kene transfer bahan dlu..masuk lam laptop kwn pastu baru la blh masuk lam netboo aku…pastu bile xleh nk lasak sgt…skang ni skrin netbook aku dh cam2 garisan pon der….adoiii..ye la aku g masuk lam laggage..alih2 amik ko…trus ilang screen..kesiann kan….

Soo aku beli la laptop smula..brand HP…sennang…fam pon besar..hardisk pon besar..n yg pntng lajuuuu…br bestttt…berat..emm tak la..biasa je..harga….murah la jugakkk….masih mampu memlikinye…pastu bile aku blk umah…abg aku tnya nape tak amik tab ke ipad ker…adoiii…susah..aku ni ganas…xpasal2 xsampai sebulan aku pakai rosak…huhuhu…huhuh

So korang smua..ini la pendapat aku..lain orang lain pendapat nye..klu dh mampu beli sedozen ipad pon xpe..jnji selesa..aku senang je..laptop..mudah…xyah nk piker bnde lain..

Ok aku gerak dlu..adiuosss









No comments:

Powered By Blogger